Sidor

onsdag 2 mars 2016

Månadsinköp: februari 2016

Apple logga

Välkommen in till min Nordnet-portfölj, Apple!

Nordnet firade att de kommit upp i 500.000 kunder med att i fredags erbjuda courtagefri handel i en aktie på vardera skandinavisk börs samt på USA-börsen. Den aktie som erbjöds till gratis handel i USA var Apple, så jag passade på att plocka in en mindre post om 2 aktier.

Apple-aktien har tagit väldigt mycket stryk på börsen senaste tiden, men de fortsätter att leverera och kan de bara hålla innovationen uppe så kommer detta att vara en bra placering i många år framöver.

Novo Nordisk logo

Medan börsen som helhet surnar till rejält går Realty Income som tåget och sätter all time high. Precis som förra månaden står jag helt plötsligt inför situationen att värdet ökat så mycket att Realty Income utgör mer än 20% av mitt Nordnet-konto och att jag därmed tappar bästa räntan på krediten. Råder bot på detta genom att köpa 5 Novo Nordisk vilket trycker ner Realty Income till under 20% av portföljen igen.

Har nu 10 aktier i Novo Nordisk som förväntas dela ut 6,40 DKK per aktie nu i slutet av mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar