Sidor

tisdag 30 maj 2017

Mer pizza!

Boston Pizza

Månadssparandet går till ytterligare 15 aktier i Boston Pizza. Bolaget är månadsutdelande och utdelningen kommer i CAD. Även om bolaget har en stigande utdelning så är det inte någon klar utdelningstillväxtplacering, så därför kommer jag nog att vara nöjd med min nuvarande position ett tag framöver och fylla på annat kommande månader.

15 aktier à 22,89 CAD köptes 2017-05-29.


Intrum justitia logga

På mitt gamla IPS-konto passar jag på att återinvestera utdelningarna som trillat in under maj. 2 aktier à 306,50 kr köps i Intrum Justitia, som i år senarelagt sin bolagsstämma och därmed även utdelningen vilket gör att dessa två aktier kommer att lämna utdelning om en dryg månad.


Märker även att jag glömt skriva att jag i början av månaden återinvesterat tidigare månaders utdelningar på IPS-kontot genom att köpa ytterligare 5 aktier á 95 kr i Kindred Group (tidigare Unibet). Då köpet gjordes i början av månaden gav dessa aktier utdelning nu förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar