Sidor

lördag 19 september 2015

Trissvinstkonto öppnat

50.000 kr i månaden i 10 år!!!

Champagneglas

Hade varit väldigt trevligt, men riktigt så bra är det inte. Har något år stött den lokala idrottsföreningen genom att prenumerera på trisslotter, tror det är 8 som kommer varje månad. Småvinsterna (största vinsten hittills är 75 kr ×10) har lagts på hög och ibland har jag tagit dem med mig och köpt en Harry Boy för en hundring eller två utan att det blivit någon nämnvärd utdelning. Tog häromdagen tag i att lösa in alla vinstlotterna då några snart förfaller och öppnade samtidigt en ny kapitalförsäkring hos Nordnet dit jag sedan förde över vinstpengarna. 630 kr är startplåten som jag nu tänkte mig placera och så får vi se vad som först kommer ge mig 50.000 kr i månaden: en månadsklöver som trissvinst eller avkastningen på småvinsterna.

Trissvinstportföljen kommer alltså att vara en utdelningsportfölj med låga och oregelbundna insättningar med målet att någon gång nå 50.000 kr i månaden i utdelning. Inte helt realistiskt då detta kommer att kräva ett kapital på upp mot 25 miljoner kronor, med en kul idé.

Första inköpet blev 2 preferensaktier i Klövern som inhandlades för 294 kr styck och 1 kr i courtage. Vill att grunden ska ge en jämn och regelbunden inkomst som täcker skattedragningarna. Hade gärna köpt Realty Income, men jag vill nog upp på en handelspost om närmare 2000 kr för att köpa USA-aktier.

50.000 kr i månaden är 600.000 kr per år. Beräknad nuvarande årsutdelning: 40 kr, eller 0,067‰ av månadsklövern. X-date för Klövern pref är nu 29/9 så första utdelningen ramlar in redan nu i oktober. Det är en lång väg kvar, men alla resor börjar med ett steg.

Bilden är CC0 och hittades på pd4pic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar