Sidor

onsdag 25 april 2018

Verktyg för utdelningssurfare

Hittade för några veckor sedan investing.com som har en väldigt trevlig utdelningskalender med filterfunktion utifrån land (börser i 70-talet länder representerade), sektor och "betydelse" (har inte satt mig in i vad den graderingen innebär). Här kan jag enkelt se vilka aktier i Sverige, Norge, Finland, Danmark, USA, Kanada och Tyskland (de länder jag är intresserad av) som har x-dag imorgon eller den kommande veckan om jag vill få nya uppslag till var jag kan placera pengarna när jag utdelningssurfar.
Jag skulle gärna se ett filter för aktier och ETFer, då man om man väljer att inkludera USA automatiskt får med mängder av träffar på det senare, men på det stora hela tycker jag att det är en oerhört bra tjänst som jag gärna tipsar andra om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar