Sidor

fredag 27 november 2015

Ommöblering och månadens köp

Avanza firar black friday med courtagefri handel på USA-börsen, och på passar jag på att stuva om bland mina amerikanska aktier på IPS-kontot.

Säljer 26 Apple
Köper 10 Kimberly-Clark
Köper 34 Microsoft
Köper 1 Realty Income

IPS-kontot har därmed jämvikt mellan Apple, Kimberly-Clark och Microsoft. Den enda Realty Income-aktien köptes för det som blev kvar på kontot efter ommöbleringen.

Då Nordnet har avsevärt bättre villkor för belåning av aktier än vad Avanza erbjuder har jag planer på att att flytta mitt KF-kapital från Avanza till Nordnet. Av skatteskäl blir detta i form av försäljning och flytt av likvida medel till vanligt konto i december och sedan flytt till Nordnet efter årsskiftet. Passade på att avyttra mina amerikanska aktier på KF-kontot nu när det är gratis courtage.

Säljer 15 Apple
Säljer 90 Global X SuperIncome
Köper 6 Realty Income

Tänker inte helt släppa kontot, så jag ökar i Realty Income så får jag lite pengar varje månad till skatten.

Ökar belåningen med 2300 kr och gör månadens köp på mitt KF-konto hos Nordnet och köper 6 Realty Income. Har dessutom nu efter börsens stängning lagt en köporder på Bahnhof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar