Sidor

fredag 29 april 2016

Återinvesterat i Unibet

Unibet

Mer och mer utdelningar trillar in, men eftersom mina poster är så små är ingen enskild utdelning tillräckligt stor för att i sig återinvesteras. Nu har dock ett antal utdelningar tillsammans gett mig tillräckligt för att kunna genomföra ett köp, och denna gång blir det Unibet.

Varför Unibet? Här ska erkännas att detta inte valdes på optimala investeringsgrunder. Då jag för några månader sedan viktade ner Apple i min portfölj (vilket visade sig vara rätt bra) har jag fått ett rejält utdelningstapp vissa månader, och maj är en sådan. I en förhoppning att inte behöva bryta min 22 månader långa svit av att varje månad ha en stigande utdelning R12 valde jag därför det bolag i min befintliga portfölj med högst direktavkastning som delar ut i maj. Nu är ju inte Unibet ett dåligt bolag, så jag hade mycket väl kunnat återinvestera i detta bolag även på mer sakliga grunder.

5 aktier köptes till kursen 97,35 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar