Sidor

måndag 30 mars 2015

Utdelningsåterinvesteringsraketen

I den av mina portföljer som inte är fullt lika långsiktig som den jag vanligtvis bloggar om har jag i år en utdelningsåterinvesteringsraket. Utdelningen från Castellum trillade in på kontot härom veckan. De pengarna användes till att öka innehavet i Swedbank som hade avstämningsdag dagen efter. Swedbankutdelningen kommer jag sedan att använda till att öka i TeliaSonera, vars utdelning jag kommer att använda för att öka i H&M, vars utdelning jag kommer att använda till att öka i antingen Investor eller Unibet. I alla steg har jag möjlighet att öka innehavet innan avstämningsdagen och därmed även öka utdelningen på en gång.

Även om kursen på aktien i teorin på avstämningsdagen ska falla lika mycket som utdelningen, allt annat lika, så är det ju onekligen kul att se utdelningar trilla in så snabbt efter att man ökat innehavet i aktien :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar