Sidor

torsdag 9 april 2015

Affärer i mars

Insåg just att jag glömt kommentera mina affärer i mars.

Ökade mitt innehav i Intrum Justitia genom ett inköp av 3 aktier för totalt 699 kr i slutet av månaden. (Detta innehav köptes in på min ISK, mitt tidigare ligger i min IPS.) Direktavkastningen på 2,8% är i sig inte superfantastisk, men bolaget har en historik av jämn och stabil utdelningsökning uppbackad av både ökad vinst och ökad omsättning. Mitt befintliga innehav köptes 2006 och 2008 och har sedan dess stigit 243% i värde samtidigt som utdelningen gått från 2,25 till 7 kronor per aktie.

Inledde april med att använda intjänad utdelning på IPS-kontot (Castellum, Concentric och Swedbank) till att utöka innehavet av Intrum Justitia även där med 2 aktier för totalt 486 kr.

Trots att jag med detta mer än dubblerat mitt innehav i Intrum Justitia så ligger Yield on Cost fortfarande på 5,55%, ner från 9,66% (vilket var bäst i portföljen, ny etta är nu Betsson på 7,49%).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar